Proč prezidentská volba nevyšla

14. 01. 2013 13:48:08
Pokud posuzuji svou prezidentskou kandidaturu z hlediska nepostupu do druhého kola, tak opravdu nevyšla. Na druhou stranu jsem taková očekávání v postavení předsedkyně neparlamentní politické strany s nevelkým rozpočtem neměla. Tím neříkám, že jsem šla do volby jako předem poražená. Někde v koutku duše maličká jiskřička naděje občas problikla, zejména když jsem se po ohlášení kandidatury a po shromáždění potřebného počtu podpisů objevila v některých průzkumech na poměrně předních místech.

Pokud posuzuji svou prezidentskou kandidaturu z hlediska umístění a procentního zisku hlasů, tak potom také opravdu nevyšla. Ovšem po té, kdy mě ministerstvo vnitra nezákonně vyřadilo z prezidentské volby bylo zřejmé, že moje šance jsou mizivé. A to i přesto, že nakonec úspěšný boj „mé“ politické strany Suverenita o to, abych se do volby vrátila, sledoval téměř celý národ a fandil mi v něm. Bohužel právě v tomto období si podstatná část voličů vybírala své favority a mě, jako vyřazenou, logicky vůbec nebrala v úvahu. Pokles mých volebních preferencí téměř na nulu, je toho poměrně jasným důkazem. Musím říci, že jsme s týmem mých spolupracovníků zvažovali, zda mám v kampani vůbec pokračovat, i pokud Nejvyšší správní soud rozhodne v můj prospěch. Věděli jsme, že naše šance jsou minimální. Nakonec jsme se rozhodli kladně proto, že jsme nechtěli zklamat ty, kteří se podepsali na mé petiční archy a další stovky a tisíce lidí, kteří mi projevovali sympatie. Že v tom zbylém čase, který do volby zbýval, velké zázraky neuděláme, bylo zřejmé. A také se nestaly.

Co jsme nemohli tušit, bylo vyhlášení prezidentské amnestie, které mi také rozhodně nepomohlo. Jasně jsem deklarovala – a také jsem tak byla většinou médií hodnocena – že moje představy výkonu prezidentské funkce se nejvíce blíží tomu, jak si v ní počíná Václav Klaus. V období protiklausovské hysterie po vyhlášení amnestie jsem to za Klause schytala i já. A to přesto, že jsem odpůrcem institutu amnestie jako takového a ani s prezidentovou amnestii jsem nesouhlasila.

Pokud posuzuji svou prezidentskou kandidaturu z hlediska počtu získaných hlasů, tak nemohu konstatovat, že úplně nevyšla. Více než 123 tisíc hlasů od občanů je pro mě sdělením, že své voliče stále mám, a že můj hardcorový elektorát neklesá, spíše mírně posiluje. Z toho mám radost a velice si těchto hlasů, vzhledem k peripetiím, kterými jsem při kampani prošla, vážím.

Tím jsem se dostala ke kladům, které mi prezidentské volby přinesly. Je to především to, že jsme se jako Suverenita dokázali postavit zvůli státních orgánů a svoje práva si vybojovat. V závěru kampaně, po té, kdy jsem byla rozhodnutím soudu vrácena do hry, a kdy bylo zřejmé, že šance na dobrý výsledek jsou malé, bylo naším hlavním cílem, aby byla Suverenita a její názory co nejvíce slyšet a vidět. To se také podařilo. Také jsem chtěla, aby z úst alespoň jednoho z devíti kandidátů zaznívala varování před riziky, která občanům České republiky hrozí v důsledku překotné evropské integrace. To se také podařilo, i když občané toto ohrožení vlastní svobody a prosperity země, zatím neberou dostatečně vážně. Ale věřím, že i ti, kteří mě v tuto chvíli nevolili, o nich začnou přemýšlet.

Autor: Jana Bobošíková | pondělí 14.1.2013 13:48 | karma článku: 28.61 | přečteno: 3004x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ostatní

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 21 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 13.10 | Přečteno: 241 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 17.78 | Přečteno: 419 | Diskuse

Olča Vodová

zdánlivě zadarmo

(svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...,svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...)

27.3.2024 v 21:18 | Karma článku: 5.06 | Přečteno: 106 | Diskuse

Karel Trčálek

Jak se pracovníci ve školství pomstili uličnímu výboru iFčil oslavujícímu Karlův úspěch

No, mám-li být upřímný, pomsta to byla hodně sladká. Však se taky hned ze všech stran slétly vosy a začaly si dávat do trumpety tak, že se div v té slaďounké šťávičce neutopily....

27.3.2024 v 10:51 | Karma článku: 31.05 | Přečteno: 583 | Diskuse
Počet článků 107 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 4920
Ing. Jana Bobošíková, manažerka, bývalá poslankyně Evropského parlamentu

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...